پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک

پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
afsarjangenarmsirik.blog.ir
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۹:۵۳ - قالب بلاگ رضا
    :(
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۴ - گروه فرهنگی صبح امید
    عالی

باب کورکر» رئیس‌ جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مدعی‌ شد دولت اوباما برای اثرگذاری بر انتخابات آتی در ایران پاسخی به آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: کورکر: در تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات آینده ایران هستیم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اظهارنظرها و ادعاهای مقامات آمریکایی درباره آزمایش‌های موشکی ایران،‌ یک سناتور و قانونگذار ارشد کنگره این کشور گفت که دولت باراک اوباما به منظور اثرگذاری بر انتخابات آتی ایران هیچ پاسخی به آزمایشات موشکی تهران نداده است.

عصر پنجشنبه هفته گذشته کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نشستی با موضوع «وضعیت اجرای برجام و مسائل مربوطه» برگزار کرد که در آن «استفن مول» که وظیفه هماهنگی اجرای برجام در وزارت خارجه آمریکا را برعهده دارد، حضور یافت (جزئیات بیشتر).

به گزارش «فارین پالیسی»، رئیس‌ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این نشست از «عدم پاسخگویی دولت آمریکا به نقض‌های ایران در آزمایش‌های موشکی»، به شدت انتقاد کرد و مدعی شده که این اقدام برای اثرگذاری بر انتخابات پیش رو در ایران انجام شده است.

این پایگاه آمریکایی در این باره نوشت:‌ «یک سناتور ارشد جمهوریخواه گفت که دولت اوباما به نقض‌های مربوط به آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران به خاطر آن جواب نداده چرا که نگران آن بوده که شاید اقدامات آمریکا بر انتخابات سال آینده جمهوری اسلامی اثر بگذارد».

«باب کورکر» در نشست سنا گفته بود: «من در حال دریافت این حس قوی هستم که دلیل این که ما هیچ کاری (در قبال آزمایش‌های موشکی ایران) نمی‌کنیم آن است که ما در حال تلاش برای اثر گذاشتن بر انتخابات داخلی این کشور که بهار امسال برگزار خواهد شد، هستیم».

اشاره این مقام ارشد کنگره آمریکا به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران است که بر اساس تاریخ میلادی قرار است در بهار سال 2016 میلادی برگزار شود.

«فارین پالیسی» در ادامه گزارش خود نوشت: «هیچ یک از مقامات وزارت خارجه آمریکا به ادعای کورکر مبنی بر اینکه آمریکا بر ایران سهل گرفته تا چشم‌اندازها و دورنماهای انتخاباتی حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران تقویت شود، پاسخ نداده است».

«فارین پالیسی» در ادامه گزارش خود بر «امیدواری» رئیس‌جمهور ایران برای بدست آوردن اکثریت کرسی‌های مجلس شورای اسلامی با استفاده و توسل به توافق هسته‌ای تهران و 5+1  تاکید و تصریح می‌کند: «در آستانه انتخابات، روحانی در تلاش برای متعهد کردن ایران به مفاد توافق هسته‌ای است تا ماشه برداشتن رژیم تحریم‌های جهانی کشیده شود».