پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک

پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
afsarjangenarmsirik.blog.ir
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۹:۵۳ - قالب بلاگ رضا
    :(
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۴ - گروه فرهنگی صبح امید
    عالی
۱۸ مهر ۹۵ ، ۱۷:۳۸

بسته اخبار کوتاه ۱۸ مهر

http://isfahanbar.org/images/docs/000000/n00000835-s.jpg


حرف روز   
دوقطبی‌سازی در سطوح مختلف

چند روز پیش «بی‌بی‌سی» در تحلیلی گفته بود، اگر انتخابات ریاست جمهوری ایران دو قطبی شود، روحانی پیروز می‌شود؛ اما اگر انتخابات دو قطبی نشود، او شکست می‌خورد. دوقطبی‌سازی، شاه‌کلید انتخابات ۹۶ است، ولی آقای(آیت‌الله‌العظمی) خامنه‌ای در تلاش است جلوی آن را بگیرد. نقشه دوقطبی‌سازی فضای سیاسی کشور یکی از راهبردهای جریان فتنه و تجدیدنظرطلب برای احیای خود است. در این راهبرد تلاش می‌شود، در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دوقطبی‌هایی صورت گیرد و جامعه با آن درگیر شود.
 ۱ـ  ورزش: مسابقه فوتبال ایران و کره در شب عاشورا برگزار می‌شود و حتی خبر رسیده است،  بازی برگشت ایران و ازبکستان روز هجدهم ماه رمضان سال آتی و همان شب قدر در تهران برگزار می‌شود! به این دوقطبی حضور تماشاگران زن در ورزشگاه و... را نیز اضافه کنید. آنها با این برنامه در تلاش برای تبدیل یک مسابقه ملی به یک بازی بزرگ‌تر، یعنی مسابقه علیه مقدسات تشیع هستند، هرچند مردم خوب می‌دانند که چگونه این موضوع را مدیریت کنند و فتنه‌گران ناکام خواهند شد.
۲ـ مذهب: برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی و جریحه‌دار کردن افکار عمومی و برانگیختن خشم انقلابی مردم و مراجع تقلید یکی از موضوعاتی است که گروه‌های تجدیدنظرطلب آن را بازی دو سر برد می‌دانند. انتشار چک‌های ساختگی برای مداحان نیز یکی از این برنامه‌هاست تا بتوانند در هیئت‌های مذهبی دوقطبی ایجاد کرده و مراسم‌ ابا‌عبدالله را کم‌رونق کنند.
۳ـ سیاست: جریان تجدیدنظرطلب سعی می‌کند، در این راهکار فاصله‌های گفتمانی خود را با انقلاب اسلامی و جریان‌های انقلاب و مقاومت منطقه (سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن) بیشتر کند و به ائتلاف صلح غرب در سیاست خارجی نزدیک شود.
۴‌ـ آموزش: این جریان تلاش می‌کند، با تغییر در محتواهای کتاب‌های درسی (درس شهید فهمیده) و هماهنگی با یونیسف در اضافه کردن بعضی از سرفصل‌ها نسل غریبه با آرمان‌های انقلاب را تربیت کند و همچنین با انجام برخی اقدامات در دانشگاه‌ها، سبب التهاب در دانشگاه‌ها شود.


▼ گزارش روز   
                       
    إِن‌َّ رَبَّک‌َ لَبِالمِرصادِ

۴۵۸ شهید و ۳۵۶ مجروح؛ عددهایی که اگرچه نوشتن و خواندن آن کمتر از لحظه زمان می‌برد؛ اما هرگز نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت. جان باختن ۴۵۸ انسان یعنی یتیم شدن صدها کودک، یعنی بی‌سرپرست شدن ده‌ها خانواده، یعنی نشستن داغ از دست دادن فرزند بر دل ده‌ها مادر... مرگ ۴۵۸ فرد که هر یک با خود دنیایی از معانی، خاطره‌ها، دنیایی از آرزوها و عهدها و جهانی از امیدها را با خود دفن خواهند کرد.  ۳۵۶ مجروح یعنی جوانانی که باید تمام زندگی خود را بر روی تخت‌های بیمارستان سپری کنند، یعنی چشم‌هایی که دیگر جهان را نخواهند دید و گوش‌هایی که هرگز صدای هیچ موسیقی را نخواهند شنید؛ یعنی پایان بازی‌های کودکانی که دیگر نه پایی برای دویدن دارند و نه لبی برای خندیدن؛ یعنی انسان‌هایی که آرزوهای‌شان به حسرت بدل شده و آمال‌های‌شان قربانی جنون قدرت‌طلبی شاهزادگانی شده است که برای حفظ تاج‌وتخت‌شان از هیچ قساوتی دریغ نمی‌کنند.
 واعجبا که سازمان‌های عریض و طویل بین‌المللی عناوین پر طمطراق  صلح و دفاع از حقوق بشر را یدک می‌کشند و به سادگی از کنار این اخبار و اعداد می‌گذرند! سازمان‌هایی که برای مجازات قاچاقچیان مواد مخدر از سوی جمهوری اسلامی ایران هر روز ابراز نگرانی می‌کنند و برای اعدام این افراد انسان‌نمای حیوان‌صفت ‌نگران نقض حقوق بشر می‌شوند، بی‌هیچ احساس شرمی از حمله جنگنده‌های رژیم آل‌سعود به یک مراسم ختم در صنعا  که صدها تن از مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد، عبور می‌کنند. کشورهایی که با مرگ یک نفر در غرب چراغ برج‌های‌شان را خاموش می‌کنند و هزاران شمع می‌افروزند و خط‌و‌نشان می‌کشند، نزدیک به دو سال حمله بی‌امان به مردم بی‌دفاع یمن بی‌تفاوت می‌‌گذرند. ایالات متحده آمریکا که خود را داعیه‌دار حقوق بشر می‌داند و هر روز ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده سلاح به عربستان با وقاحت تمام در واکنش به جنایات عربستان می‌گوید، ما تنها سلاح می‌فروشیم و به نحوه استفاده از آن کاری نداریم! اما دیر نباشد که بساط ظالمان درهم پیچیده شود که خداوند خود وعده کرده است: «إِن‌َّ رَبَّک‌َ لَبِالمِرصادِ».

▼ خبر ویژه               
پشت پرده آزادی جیسون رضائیان

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها به تعهد خود پیرامون آزادی ۲۰ ایرانی در بند که هیچ‌ ارتباطی با نیروهای امنیتی و مسلح ایران نداشتند، در قبال آزادی جیسون رضائیان پایبند نبوده‌اند. ابوالفضل حسین‌بیگی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره گفت: ابتدا قرار بود زمانی که جیسون رضائیان آزاد می‌شود در قبال آزادی وی مقداری از بدهی‌های آمریکا به ایران پرداخت شود و تعدادی از ایرانیان بی‌گناهی که در آمریکا زندانی هستند، از زندان آزاد شوند؛ اما این روند متأسفانه به دلیل رویکرد آمریکایی‌ها در انجام تعهدات خود تا به امروز صورت نگرفته است. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: پرونده آزادی جیسون رضائیان چند نقطه حساس و مهم داشت و مباحث مهمی پیرامون آن مطرح شد چرا که رضائیان جرم جاسوسی‌اش برای موساد و سازمان‌های جاسوسی آمریکا در ایران محرز شده بود و وی از ناحیه آمریکا مأموریت‌های مختلفی را در ایران انجام داده بود.
 
▼ اخبار
روسیه طرح قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره سوریه را وتو کرد

شبکه «الجزیره» اعلام کرد: روسیه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره سوریه را وتو کرد. گفته می‌شود، ۱۱ عضو شورای امنیت با این پیش‌نویس موافقت کردند و روسیه و ونزوئلا به آن رأی مخالف و چین و آنگولا رأی ممتنع دادند. دولت فرانسه در این قطعنامه خواستار توقف عملیات نظامی علیه مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی ـ تکفیری القاعده و ارتش آزاد در شرق شهر حلب شده بود. ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه در مقّر شورای امنیت در نیویورک اعلام کرده بود، مسکو، قطعنامه پیشنهادی فرانسه با موضوع آتش‌بس در حلب و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان این شهر را وتو خواهد کرد. «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز، قطعنامه پیشنهادی فرانسه به شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه، به‌ویژه درگیری‌های اطراف حلب را غیرقابل قبول خوانده بود.

ایران باکی از آزار ناوگان دریایی آمریکا در منطقه ندارد
نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در گزارشی درباره غرق شدن یک کشتی اماراتی به دست حوثی‌های یمن (انصارالله) و متعاقب آن، حضور سه کشتی‌ جنگی آمریکایی در واکنش به این حادثه، نوشت: امارات متحده عربی از سال گذشته به این سو با مشارکت در ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه حوثی‌های یمن به نبرد پرداخته است. این کشتی  پر سرعت اماراتی پیشتر در خدمت نیرویی دریایی آمریکا در سواحل یمن مشغول فعالیت بوده است. به دنبال وقوع این حادثه، کشتی‌های جنگی آمریکا حاضر در منطقه چون «یو. اس‌. اس نیتز»، «یو .اس.اس ماسون» و «یو.اس.اس پونس» عازم تنگه باب‌المندب شدند که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند. این نشریه سپس با پرداختن به حضور نظامی ایران در آب‌های خلیج فارس و رخدادهای روی داده در گذشته، نوشت: با وجود اینکه کشتی‌های آمریکا عازم یمن شده و قادرند موشک‌های کروز را نابود کنند، اما ایران نشان داده است از آزار و اذیت ناوگان دریایی آمریکا حاضر در منطقه باکی ندارد.

آمادگی الحشدالشعبی برای آزادسازی موصل

یک منبع آگاه اعلام کرد، نیروهای الحشدالشعبی حرکت خود را به سمت موصل آغاز کردند و در پایگاهی مخصوص مستقر شده‌اند. به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، این منبع با ردّ توضیحات بیشتر در این باره به دلیل حساسیت موضوع، احتمال داد که عملیات آزادسازی موصل پس از ماه محرم آغاز شود. او همچنین تأکید کرد، این دولت بغداد است که زمان آغاز عملیات را مشخص می‌کند. حرکت نیروهای الحشدالشعبی به سمت موصل از قطعیت مشارکت این نیروها در عملیات آزادسازی این شهر خبر می‌دهد؛ موضوعی که با تصمیم دولت عراق و  با وجود تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی علیه الحشدالشعبی صورت گرفته است.

تحریم‌ها سر جای‌شان هستند
وزارت خزانه‌داری آمریکا اخبار مربوط به تسهیل تحریم‌های باقی‌مانده علیه ایران را تکذیب و اعلام کرد، فقط دستورالعمل‌های قبلی مربوط به بایدها و نبایدهای تحریم‌های ایران را به‌روز کرده است و دستورالعمل اخیر  این وزارتخانه درباره ایران به معنای تسهیل تحریم‌های باقی‌مانده نیست. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین رهنمودهای جدیدی را منتشر کرده است که به گفته کارشناسان، به تجار اجازه می‌دهد معاملات دلاری خود با ایران را تا زمانی که وارد شبکه مالی آمریکا نشده است، از طریق مؤسسات بانکداری برون‌‌مرزی انجام دهند.

▼ اخبار کوتاه
فشارها بر «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و ده‌ها نفر از هم‌‌حزبی‌های وی، او را فاقد صلاحیت نامزدی دانسته‌اند. درخواست‌ها برای کنار رفتن یا کنار گذاشتن دونالد ترامپ پس از انتشار  ویدئویی قدیمی آغاز شد که این میلیاردر نیویورکی در آن با الفاظی مستهجن و رکیک به صحبت درباره زنان پرداخته و از تجربه خودش در ارتباط با زنان متأهل سخن گفته است.
سعید حدادیان در پی فضاسازی‌های صورت گرفته در زمینه شایعه صدور چک‌های ۲۰ میلیونی به نام چهار مداح سرشناس، گفت: از سال ۷۲ تاکنون، برای مداحی صحبتی از پول نکرده‌ام. همچنین اگر چکی به نام سعید حدادیان باشد، به من نمی‌دهند؛ چون اسم من در شناسنامه «علی‌اصغر» است!
حجت‌الاسلام محمدیان، مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه حضور محکومان امنیتی و افراد مسئله‌‌دار در دانشگاه‌ها سبب تخریب ذهن جوانان و ایجاد تفرقه بین دانشجویان می‌شود، گفت: مسئولان مراقب باشند دانشگاه‌ها دوباره به خانه احزاب تبدیل نشود.
محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه ۹۳ درصد اعدام‌ها در ایران مربوط به مواد مخدر است، گفت: نباید مبارزه با قاچاق مواد مخدر را متوقف کنیم. ما ۸۰۰ کیلومتر با افغانستان مرز داریم و تولید تریاک در این کشور پس از اشغال آن به دست ناتو، ۴۰ برابر شده است.
تورگوت اوغلو،‌ مدیر منطقه خاورمیانه نشریه «زمان» چاپ ترکیه اظهار داشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از عربستان در ازای هماهنگی در پرونده سوریه باج دریافت کرده است. گفتنی است، عربستان از طریق یک انجمن خیریه برای بلال اردوغان، پسر رئیس‌جمهور مبلغ ۹۹ میلیون دلار واریز کرده است.
محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره نامزد این شورا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: این موضوع به زودی در شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح می‌شود. ما قطعاً در انتخابات یک کاندیدا خواهیم داشت و همه از آن حمایت می‌کنیم.
بر اساس آمار گمرک، طی شش ماه گذشته به میزان  ۲۶ میلیون و ۵۹۸ هزار دلار توتون و تنباکو به کشور وارد شده و سهم سیگار از کل حجم واردات این بخش، ۵۶۵ هزار و ۲۹۶ دلار است.