پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک

پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
afsarjangenarmsirik.blog.ir
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۹:۵۳ - قالب بلاگ رضا
    :(
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۴ - گروه فرهنگی صبح امید
    عالی

امروزه با توجه به روایات مختلف آمده در جای جای تاریخ اسلام در‌می‌یابیم که دعا، بلاهای آمده و نیامده را رفع می‌کند.

ادعیه متعددی در جهت رفع بلا به ما رسیده اند که از گذشته تا به امروز اطمینان بخش  قلب مؤمنان بوده‌اند.ما نیز در اینجا بخشی از ادعیه مرتبط با رفع بلا را آورده‌ایم.
 
ختم اسماء شمشیر مولا امیرالمومنین علی علیه السلام:

جناب سلمان می فرماید: روی شمشیر مولا علی (ع) اسماء وکلماتی دیدم 

11 کلمه دیدم که نوشته شده است هرکسی بعد از نماز صبح این 11 کلمه را بگوید خودش و خانواده اش و فرزندانش در حفظ و امنیت الهی بوده و همیشه در سفر و حضر و در خواب و بیداری از بلایا محفوظ هستند.

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ یَا عَالِماً بِکُلِّ خَفِیَّةٍ یَا مَنِ‏ السَّمَاءُ بِقُدْرَتِهِ‏ مَبْنِیَّةٌ یَا مَنِ‏ الْأَرْضُ‏ بِقُدْرَتِهِ‏ مَدْحِیَّةٌ یَا مَنِ‏ الشَّمْسُ‏ وَ الْقَمَرُ بِنُورِ جَلَالِهِ مُضِیئَةٌ یَا مَنِ الْبِحَارُ بِقُدْرَتِهِ مَجْرِیَّةٌ یَا مُنْجِیَ یُوسُفَ مِنْ رِقِّ الْعُبُودِیَّةِ یَا مَنْ یَصْرِفُ کُلَّ نَقِمَةٍ وَ بَلِیَّةٍ یَا مَنْ حَوَائِجُ السَّائِلِینَ عِنْدَهُ مَقْضِیَّةٌ یَا مَنْ لَیْسَ لَهُ حَاجِبٌ یُغْشَى وَ لَا وَزِیرٌ یُرْشَى صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ احْفَظْنِی فِی سَفَرِی وَ حَضَرِی وَ لَیْلِی وَ نَهَارِی وَ یَقَظَتِی وَ مَنَامِی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی وَ وُلْدِیوَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَحْدَهُ.

بحارالانوار ج 83 ص 192 – مستدرک الوسائل ج 5 ص 90 

 همچنین در روایتی دیگر چنین میخوانیم:

تسبیحات امیرالمومنین:

کیفیت این تسبیحات؛

بار سبحان الله10

 بار الحمدلله10

 بار الله اکبر10

 بار لا اله الا الله 10

بعد از هر نماز

فضیلت این تسبیحات:

امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام به براء بن عازب فرمودند:

آیا کاری به تو یاد دهم که چون آن را انجام دهی، از اولیای خدا خواهی بود؟

فرمود :بله.

حضرت تسبیحات فوق را به او آموزش دادند و سپس فرمودند: هر کس این تسبیحات را بعد از هر نماز بخواند،خدا هزار بلای دنیوی را از او دور می کند، که آسان ترین آن بازگشت از دین است و در آخرت برای او هزارمنزلگاه آماده می کند که یکی از آن منزلت ها مجاورت رسول خدا صلی الله علیه و آله است. 

الدعوات (سلوة الحزین) قطب الدین راوندی ، ص 49

مستدرک الوسائل، ج٥، ص ٨٢

بحار الانوار، چ بیروت، ج ٨٣، ص٣٤.

همچنین با توجه در آیات 20 تا22 سوره بروج درمی‌یابیم هر کس با ایمان در وقت رفتن به سفر آیات زیر را در خانه خود بانیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسدو سه بار بخواند اهل و عیال و مال او همه صحیح و سالم از بلیات مانند تا آنگاه که مراجعت کند .

وَاللَّهُ مِن وَرَائِهِم مُّحِیطٌ بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَّجِیدٌفِی لَوْحٍ مَّحْفُوظٍ

خواص آیات قرآن کریم ص 201

در روایتی از حضرت صادق علیه السلام نیز چنین آمده است که هر کسی که در صبح سه مرتبه این دعا را بخواند تا شام به او بلایی نرسد و اگر در شام بگوید تا صبح به او بلایی نرسد.

بِسْمِ اللَّهِ الَّذِی لَا یَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَیْ‏ءٌ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی السَّمَاءِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ

بحارالانوار ج 83 ص 298

این روایت نیز به حضرت امام رضا علیه السلام منسوب است: 

هر گاه خواستى کالاى خود را در حفظ و حراست بدارى، آیة الکرسى بخوان وبنویس و آن را در وسط کالا قرار بده و نیز بنویس:

«وَجَعَلْنا مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ سَدّاً وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَیْناهُمْ فَهُمْ ‏لایُبْصِرُونَ»(1)، لا ضَیْعَةَ عَلى ما حَفِظَهُ اللَّهُ
«فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لاإِلهَ إِلّا هُوَ، عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ، وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ»(2).

«ما پیش روى آنان سدّى و پشت سرشان سدّى نهاده ‏ایم و دیدگانشان را پوشانیده‏ ایم که نمى‏ بینند آنچه را خدا حفظ کند تباه نمى‏ گردد» پس اگر روى گرداندند خدا مرا بس است، هیچ معبودى جز او نیست، بر او توکّل کردم، و او پروردگار عرش باعظمت است».

 (پس اگر چنین کنى) آن را در حفظ و حراست قرار داده ‏اى اگر خدا بخواهد و به ‏آن به اذن و فرمان پروردگار بدى نرسد.(3)


 سوره یس، آیه 9. 1 

 سوره توبه، آیه 129. 2 

 بحار الأنوار: 174/76، فقه الرّضا علیه السلام: 400. 3