تک خوانی زن در حالی این روزها به بهانه برپایی اپرای عاشورا در تالار وحدت اجرا میشود که به تازگی با تبرئه مهدیه محمدخانی، شاهد اجرای کنسرتهای مجوزدار اروپایی این خواننده زن همراه با گروه “دستان” هستیم

.
به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری شهدای ایران؛
تک خوانی زن در حالی این روزها به بهانه برپایی اپرای عاشورا در تالار وحدت
اجرا میشود که به تازگی با تبرئه مهدیه محمدخانی، شاهد اجرای کنسرتهای
مجوزدار اروپایی این خواننده زن همراه با گروه "دستان” هستیم.
بنابراین گزارش،این روزها که تمامی برنامههای موسیقیایی به خاطر فرارسیدن ایام محرم و صفر تعطیل است، مسلما وجود یک کنسرت در قالب "اپرای عاشورایی” در قلب تپنده تالارهای هنری کشور (تالار وحدت) بیشتر از هر موقع خودنمایی میکند، این "اپرا” که با همراهی ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری به روی صحنه می رود دو وجهه مثبت و منفی دارد، نکته مثبتاش اجرای یک کنسرت عاشورایی با همراهی ارکستر سمفونیک محسوب میشود که به نوبه خود کاری ارزشمند به حساب می آید اما تنها نکته منفی این اجرا آنقدر چشمگیر و بزرگ است که ما را مجبور میکند چشم بر تمامی نکات مثبت این کنسرت عاشورایی ببندیم و آن هم تک خوانی خواننده زن در این اجرا است.


در چند ماهه اخیر اپرای سعدی با تک خوانی یک خواننده زن هر چند نتوانست در شیراز روی صحنه برود اما در تهران موفق شد تا اجرا داشته باشد.
حال
همزمان با ایام عزاداری محرم گویی اهال هنر هم بیکار ننشسته و اپرای
عاشورا را خلق کرده تا به اجرا در آید اما اپرای عاشورا هم فدای کج سلیقگی
برخی از مسئولان شد.

این قبح شکنی از دو منظر قابل بررسی است، موضوع اول خود قبح شکنی تک خوانی خواننده زن محسوب میشود که خود مسئله ای قابل بررسی به لحاظ حقوقی و قانونی است و موضوع دوم رخ دادن این اتفاق در قالب کنسرت عاشورایی و همزمان با ایام محرم و صفر است گه جای سوال فراوانی را باقی می گذارد.
دانلود
بنابراین گزارش،این روزها که تمامی برنامههای موسیقیایی به خاطر فرارسیدن ایام محرم و صفر تعطیل است، مسلما وجود یک کنسرت در قالب "اپرای عاشورایی” در قلب تپنده تالارهای هنری کشور (تالار وحدت) بیشتر از هر موقع خودنمایی میکند، این "اپرا” که با همراهی ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری به روی صحنه می رود دو وجهه مثبت و منفی دارد، نکته مثبتاش اجرای یک کنسرت عاشورایی با همراهی ارکستر سمفونیک محسوب میشود که به نوبه خود کاری ارزشمند به حساب می آید اما تنها نکته منفی این اجرا آنقدر چشمگیر و بزرگ است که ما را مجبور میکند چشم بر تمامی نکات مثبت این کنسرت عاشورایی ببندیم و آن هم تک خوانی خواننده زن در این اجرا است.


در چند ماهه اخیر اپرای سعدی با تک خوانی یک خواننده زن هر چند نتوانست در شیراز روی صحنه برود اما در تهران موفق شد تا اجرا داشته باشد.

این قبح شکنی از دو منظر قابل بررسی است، موضوع اول خود قبح شکنی تک خوانی خواننده زن محسوب میشود که خود مسئله ای قابل بررسی به لحاظ حقوقی و قانونی است و موضوع دوم رخ دادن این اتفاق در قالب کنسرت عاشورایی و همزمان با ایام محرم و صفر است گه جای سوال فراوانی را باقی می گذارد.
دانلود
۹۴/۰۷/۲۹