پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک

پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
afsarjangenarmsirik.blog.ir
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۹:۵۳ - قالب بلاگ رضا
    :(
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۴ - گروه فرهنگی صبح امید
    عالی
مراسم دانش‌آموختگی در دانشگاه امام حسین (ع) با حضور مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند و از خداوند متعال، علوّ درجات آنان را مسألت کردند.


فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.


حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان و چند تن از فرزندان شهیدان مدافع حرم را مورد تفقد قرار دادند.


در این مراسم، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عوامل اقتدار کشور و ملت ایران و علت مخالفت بدخواهان با این عوامل اقتدار، به تبیین «اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت» دشمنان نظام اسلامی پرداختند و با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش موجودِ کشور در منطقه پرآشوب، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که مورد هدف قدرت های استکباری نیز قرار دارد، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را به چند موضوع مهم از جمله «اعلام صریح و قاطعانه اینکه مسایل اقتصادی و معیشت مردم در اولویت آنها است»، سفارش کردند و گفتند: امنیت ملی و آرامش کشور بسیار مهم است و کاندیداهای محترم مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند، زیرا اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد.


رهبر انقلاب اسلامی با تبریک ایام سالروز ولادت حضرت بقیه الله (عج)، به عوامل اقتدار کشور اشاره کردند و با تأکید بر اینکه دشمنان همواره نسبت به عوامل اقتداربخش جمهوری اسلامی بغض و کینه دارند، افزودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل اقتدار کشور است که نشانه خشم و ناراحتی از آن، در تبلیغات بین المللی و اظهارات سیاسیون استکبار کاملاً آشکار است.


حضرت آیت الله خامنه ای، «علم و پیشرفت علمی» را از دیگر عوامل اقتدار کشور برشمردند و خاطر نشان کردند: به همین علت است که آنها با اعزام مزدوران خود، دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند، چون نسبت به پیشرفت علمی ایران، غضب و کینه دارند.


ایشان با تأکید بر اینکه «اقتصاد قوی و مستقل» از جمله عوامل اقتدار است، گفتند: علت تحریم ایران و اتخاذ تدابیر گوناگون برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، همین موضوع است و ای کاش اقتصاددانان مؤمن کشور، تدابیر مختلفِ بدخواهان را به‌منظور ضربه زدن به اقتصاد، برای مردم کشور تشریح کنند.


رهبر انقلاب اسلامی، به «قدرت نظامی« به‌عنوان یکی دیگر از عوامل اقتدار اشاره و خاطر نشان کردند: جنجال های گسترده ای که در مورد توان موشکی جمهوری اسلامی به‌راه انداخته می‌شود، به‌دلیل خشم و کینه ای است که از این عامل اقتدار در دل دارند.


فرمانده کل قوا تأکید کردند: ما موشک داریم و موشک های ما بسیار دقیق است و اهداف مورد نظر را از فاصله هزاران کیلومتری با دقت بالا، هدف قرار می دهد و این توانایی را با قدرت حفظ خواهیم کرد و با قدرت هم آن را افزایش خواهیم داد.


ایشان، «عناصر نظامی فداکار» همچون شهیدان صیاد شیرازی و شوشتری را از دیگر عوامل اقتدار دانستند و افزودند: «ایمان، حیا و اخلاق جوانان» و همچنین «روحیه جهاد و مقاومت در ملت»، از دیگر عوامل اقتدار هستند و به همین علت است که به روحیه مقاومت و جهاد، تهمتِ «خشونت و تندروی» می زنند و متأسفانه برخی هم این ادبیات استعماری را در داخل تکرار می کنند.


رهبر انقلاب اسلامی، «مجموعه های حافظ امنیت» از جمله «نیروهای مسلح» را از دیگر عوامل اقتدار برشمردند و تأکید کردند: بستر امنیت برای هر کشوری، لازم تر و مهمتر از هر چیزی است، زیرا اگر امنیت نباشد، پیشرفت علمی و اقتصاد هم وجود نخواهد داشت.


حضرت آیت الله خامنه ای بعد از برشمردن عوامل اقتدار به تببین موضوع «دولتِ مقاومت» پرداختند و گفتند: امروز جمهوری اسلامی ایران، دولتِ مقاومت است و دولتِ مقاومت یعنی تسلیم زورگویی نشدن و در موضع اقتدار، ایستادن.


ایشان با تأکید بر اینکه دولت مقاومت با عنصر یا سازمان مقاومت در فلان کشور، قابل مقایسه نیست خاطر نشان کردند: دولتِ مقاومت دارای سیاست، اقتصاد، نیروهای مسلح، تحرک بین المللی و منطقه نفوذ وسیع است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دولتِ مقاومت همواره از طرف قدرت طلبان و نوکران آنها هدف دشمنی قرار دارد، گفتند: دولتِ مقاومت، نه اهل سلطه طلبی و دست اندازی به کشورها است و نه اهل قرار گرفتن در موضع دفاعی و انفعالی.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برخی تصور می کنند برای اینکه خود را از تهمتِ سلطه طلبی و اقتدار طلبی بین المللی و منطقه ای، دور کنیم باید در لاک دفاعی فرو برویم درحالی‌که چنین تفکری اشتباه است.
ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، خاطر نشان کردند: موضع دولت مقاومت، «قدرت بازدارنده» و «اقتدار بازدارندگی» است و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، مسیر «اقتدار بازدارنده» را با اتکا به همت و تلاش و ابتکار و استعدادهای خود ادامه خواهد داد.


رهبر انقلاب اسلامی هدف از سیاست «قدرت بازدارنده نظام اسلامی» را جلوگیری از تصور تعرض به ایران از جانب زورگویان بین المللی دانستند و تأکید کردند: دشمنان بدانند اگر به فکر تعرض به ایران بیفتند، با واکنش سختی مواجه خواهند شد زیرا همانطور که قبلاً هم گفته شده، دوران «بزن دررو» گذشته است و آنها ممکن است شروع کننده باشند اما پایان کار دست آنها نخواهد بود.


حضرت آیت الله خامنه ای سپس به تبیین اهداف دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی پرداختند و افزودند: دشمن، سه هدفِ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار داده است که هدف کوتاه مدت آنها «برهم زدن امنیت کشور و ایجاد آشوب و فتنه» است.


ایشان با تأکید براینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به‌وجود آوردن محیطی امن در منطقه پر از ناآرامی و دنیای پر از تشنج کنونی است، گفتند: این امنیت را ملت و مسئولان دلسوز به‌واسطه آگاهی ها و هوشیاری ها و به روز بودن ها ایجاد کرده اند.


رهبر انقلاب اسلامی، موضوع «اقتصاد و معیشت مردم» را هدف میان مدت دشمنان خواندند و خاطر نشان کردند: در طراحی بدخواهان، اقصاد کشور نباید حرکت کند، معیشت مردم باید لَنگ بماند، کار و تولید رونق نگیرد و بیکاری بعنوان یک بلا باید عمومیت پیدا کند تا در نهایت، مردم از جمهوری اسلامی ناامید شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای تنها راه مقابله با این هدفِ دشمن را «اجرای شعار سال» و «عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی» و «رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال» دانستند و تأکید کردند: اگر این مسیر دنبال شود، قطعاً دشمن به هدف خود نخواهد رسید.


ایشان هدف بلند مدت دشمنان را «از بین بردن اصل نظام» بیان کردند و با اشاره به اینکه این موضوع بر خلاف سال های اول انقلاب، دیگر صراحتاً اعلام نمی شود، خاطر نشان کردند: اکنون مقابله با اصل نظام از طریق «تغییر رفتار» در دستور کار آنها قرار گرفته است و تغییر رفتار هم یعنی با راه اسلام و انقلاب و خط امام به‌تدریج زاویه ایجاد شود و در نهایت، در مسیر مقابلِ انقلاب حرکت شود.


رهبر انقلاب اسلامی سپس به موضوع «انتخابات ۲۹ اردیبهشت» اشاره کردند و گفتند: انتخابات یکی از زمینه هایی است که هم می تواند مایه اعتلا و آبروی کشور شود و هم می تواند مایه ضعف و سستی و ایجاد مشکلات، شود.


حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر مردم در انتخابات حضور یابند و این حضور همراه با «نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلامی و قانون» باشد، قطعاً انتخابات مایه آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد، اما اگر در انتخابات، قانون شکنی و بداخلاقی شود و با حرف های خود، دشمن را امیدوار کنیم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.


ایشان با تأکید بر اینکه نظام اسلامی در برگزاری انتخابات، تازه کار نیست و در ۳۸ سال گذشته انتخابات متعددی را برگزار کرده و با محیط های فکری و وسوسه ها آشنا است، گفتند: من چند توصیه به آقایان محترم نامزدها دارم؛ نخست آنکه قاطعانه در برنامه ها و اظهارات خود بگویند «مسایل اقتصادی و معیشت مردم اولویت آنها است و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد».


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: توصیه دوم آن است که باید در اظهارات و برنامه های نامزدها، موضوع «استقلال ملی و عظمت و سربلندی ملت ایران»، خودنمایی کند و برجسته باشد.


حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: ملت ایران یک ملت انقلابی و سرافراز است و نباید این ملت را در مقابل قدرت های بزرگ به تسلیم وا داشت و آن را تضعیف و سرشکسته کرد، زیرا ملت ایران به اقتدار، زنده است و اگر این اقتدار نبود، دشمن همچون برخی کشورهای وابسته و مزدور منطقه، بر کشور مسلط می‌شد.
ایشان گفتند: آقایان نامزدها باید صراحتاً نشان دهند که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و خباثت صهیونیست ها ایستاده اند.


توصیه سوم رهبر انقلاب اسلامی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، «حفظ امنیت ملی و آرامش کشور» بود.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آقایان کاندیداها مراقب باشند «گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دشمن، سال های متمادی به‌دنبال این هدف بوده است اما مردم مؤمن کُرد، مردم غیور آذربایجان، مردم عرب خوزستان، و مردم بلوچستان و ترکمن به‌عنوان صاحبان انقلاب با مشت به دهان دشمن کوبیدند و در مقابل او با قدرت ایستادند.


ایشان با تأکید بر اینکه موضوع امنیت بسیار مهم است، افزودند: کاندیداها مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، طراحی نیمه کاره دشمن را تکمیل نکنند.


رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان امنیت و آرامش کشور بویژه قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت کشور را به مراقبت و حفظ کامل امنیت توصیه مؤکد کردند و گفتند: اگر کسی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد.


حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دشمنان در سال ۸۸ حماقت به خرج دادند و کشور با عظمت ایران را با برخی کشورهای دست چندم که قبلاً با چند ده میلیون دلار، در آنها آشوب و ناامنی ایجاد کرده بودند، اشتباه گرفتند، افزودند: نتیجه آن حماقت، برخورد با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی مردم بود.
ایشان بار دیگر تأکید کردند: امنیت برای کشور و مردم و به تبع آن برای من بسیار مهم است و باید در انتخابات، امنیت به‌طور کامل حفظ شود.


رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، سپاهیان دانشجو در دانشگاه افسری امام حسین(ع) را به مغتنم شمردن فرصت ارزشمند تحصیل در این دانشگاه توصیه و خاطر نشان کردند: این دانشگاه می تواند انسان های مستعد را به نقطه ای برساند که هر انسان با معرفت و حکیم و عالمی به آن جایگاه غبطه بخورد.


حضرت آیت الله خامنه ای همچنین ماه شعبان را ماه بارش رحمت الهی خواندند و با سفارش به همه مردم بویژه جوانان برای استفاده از برکات این ماه بویژه اعمال شبِ نیمه شعبان، گفتند: ماه شعبان سراسر الطاف الهی و شادی است اما متأسفانه امسال با حادثه معدن در استان گلستان و حادثه شهادت مرزبانان در استان سیستان و بلوچستان، مواجه شدیم ولی به هرحال این ماه، ماه دلباختگی به اهل بیت علیهم السلام است.


ایشان توسل به امام زمان(ع) را وسیله ای برای اظهار ارادت و عبودیت در پیشگاه خداوند متعال دانستند و تأکید کردند: معتقدین به ظهور، هیچگاه دچار یأس و ناامیدی نمی شوند و می دانند که بعد از ظلمت، قطعاً خورشید طلوع خواهد کرد و این وعده قطعی پروردگار است.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما مأمور به انتظار هستیم، خاطر نشان کردند: انتظار به معنای بی‌صبری کردن نیست بلکه انتظار به معنای «آماده باش دائمی» است و منتظر باید به‌گونه‌ای عمل و خود را اصلاح کند که دل آن بزرگوار را شاد کند.


حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: قدرت و دل ها متعلق به خداوند متعال است و ملت ایران با اتکا به لطف الهی مسیر خود را با قدرت طی خواهد کرد و در این مسیر، جوانان نقش برجسته ای دارند.

در این مراسم، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در سخنانی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی جبهه انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه، راهبرد کنونی دشمن علیه ملت را «فشار اقتصادی» دانست و گفت: امروز مردم ما خرسندند که شهرهای موشکی پشتوانه و ضامن امنیت شهرک‌های صنعتی در کشور است.


فرمانده سپاه افزود: سپاه خود را موظف می‌داند پناهگاه و تکیه‌گاه محرمان و مستضعفان باشد و معتقدیم زدودن فقر و محرومیت از جامعه، همچون نشانه گرفتن حیفا و تل‌آویو، یک هدف اصلی و اساسی است.


سردار دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.


در این مراسم تعدادی از فرماندهان، مدیران و پژوهشگران نمونه دانشگاه امام حسین(ع) هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و دو نماینده دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.

اجرای طرح «خرمشهرها در پیش است» و اجرای میثاق پاسداری با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم، از جمله برنامه های مراسم امروز میثاق پاسداری دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) بود.
همچنین در این مراسم، یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.