پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک

پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
afsarjangenarmsirik.blog.ir
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۹:۵۳ - قالب بلاگ رضا
    :(
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۴ - گروه فرهنگی صبح امید
    عالی

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۵۲
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۳۲
افسران - رونوشت به بعضی آقایان متوهم !
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۳۰

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) انقلاب اسلامی روحیه «ما می‌توانیم» را در مقابل روحیه وابستگی زنده کرد... امروز عوامل دشمن در حال بازتولید روحیه وابستگی هستند.(۹۵/۷/۲۸)

*** روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد***

▼ حرف روز
آرای معنادار

مردم ترکیه با مشارکت ۷۶ درصدی و ۵۵ میلیون نفر رأی‌دهنده واجد شرایط یکی از پرمشارکت‌ترین انتخابات در ترکیه را رقم زدند و در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی نظر خود را درباره افزایش اختیارات رئیس‌جمهور و تغییر نظام سیاسی این کشور از پارلمانی به ریاستی اعلام کردند. بر اساس نتایج قطعی اعلام شده، جبهه موافقان تغییر قانون اساسی با کسب بیش از ۵۱/۴ درصد آرا موفق شدند در این همه‌پرسی به پیروزی برسند. در ضمن ۴۸/۶ درصد شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی نیز با دادن رأی «نه» به تغییرات قانون اساسی، مخالفت خود را با آن به نمایش گذاشتند که بر اساس تقسیمات کشوری ۳۲ استان به تغییرات «نه» گفته‌اند و ۴۹ استان واقع در آناتولی مرکزی که حامی اردوغان و حزب حاکم ترکیه بوده‌اند، رأی مثبت داده‌اند. درباره این همه‌پرسی می‌توان به چند نکته تحلیلی اشاره کرد: ۱ـ در این همه‌پرسی فاصله موافقان و مخالفان تنها ۱/۳ میلیون رأی است که به نظر می‌رسد مجموع فاصله کم آرا بین موافقان و مخالفان تغییر قانون اساسی نشان‌دهنده حساسیت و اهمیت موضوع و رقابت نزدیک دو بلوک موافق و مخالف تغییر قانون اساسی یا به عبارت دیگر موافقان و مخالفان حزب حاکم عدالت و توسعه و رجب‌طیب اردوغان رئیس‌جمهور است. فاصله کم بین بلوک موافقان و مخالفان سبب شده است دو حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق و دموکراتیک خلق‌ها خواستار بازشماری آرای ۶۰ درصد صندوق‌های رأی شوند. ۲ـ نکته مهم دیگر آرای معنادار شهرهای بزرگ علیه تغییر قانون اساسی است. در شهرهای استانبول و آنکارا حدود ۵۱/۵ درصد از شهروندان مخالف تغییر قانون اساسی هستند و در شهر ازمیر، مخالفان قانون اساسی حدود ۶۹ درصد رأی کسب کردند. در برخی شهرها و استان‌های کردنشین نیز آرای قاطع مخالفان تغییر قانون اساسی معنادار بوده است. برای نمونه در دیاربکر که بزرگ‌ترین شهر و استان کردنشین ترکیه است، مخالفان تغییر قانون اساسی توانستند نزدیک به ۶۸ درصد آرا را از آن خود کنند. در برخی دیگر از شهرهای بزرگ ترکیه، از جمله آنتالیا و آدانا نیز مخالفان قانون اساسی پیشتاز شدند. ۳- با توجه به فاصله کم آرای موافقان و مخالفان به نظر می‌رسد برای انجام اصلاحاتی بنیادین در حد وسیع در قانون اساسی کشور به نصاب بالاتری نیاز است که موافقان نتوانسته‌اند کسب کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۲۷
افسران -  بگذار اهل ظاهر در جنگ جز ترس و مرگ نبینند؛ ما این جنگ را دری از درهای بهشت می‌دانیم که خداوند جز بر خاصه‌ی اولیای خویش نمی‌گشاید.بگذار اهل ظاهر در جنگ جز ترس و مرگ نبینند؛ما این جنگ را دری از درهای بهشت می‌دانیم که خداوند جز بر خاصه‌ی اولیای خویش نمی‌گشاید و اینچنین، حال ما حال عاشقی است که به سوی معشوق می‌رود. کجا دانند حال ما سبکبالان را ساحل‌ها؟
برگرفته از مقاله به سوی معشوق شهید سید مرتضی آوینی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۲۲
افسران - شنیده ام تو هم چماق به دستی ...
در دانشگاه به قول خودش بود.
یک روز فهمید که من هستم.
جلوی جمع برگشت گفت: شنیده ام توهم بدستی؟
گفتم بله چماق بدستم. زمان که امثال تو سوراخ موش اجاره می کردند
چماقمان را برداشتیم و به شکل در آوردیم و برای شماها سینه سپر کردیم.
بعد از که شما ها دنبال عشق و حالتان بودید چماقمان را دست گرفتیم و شکل در آوردیم
و شروع به آبادانی و ساختن سد ها و جاده ها و نیروگاه ها کردیم.
وقتی زلزله بم و سیل گلستان و زلزله آذربایجان و ... آمد و شماها در خانه های خود لم می دادید
و فریاد سر می دادید چماق هایمان را برداشتیم و به شکل در آوردیم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۱۱