پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک

پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
پایگاه اطلاع رسانی افسران جنگ نرم سیریک
afsarjangenarmsirik.blog.ir
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۹:۵۳ - قالب بلاگ رضا
    :(
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۴ - گروه فرهنگی صبح امید
    عالی
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۶

جنگ نرم دشمن در محرم

جنگ نرم


در حال حاضر یکی از بهترین سلاح‌های برنده در برابر جنگ نرم دشمنان برنامه‌های عزاداری در محرم است. امروزه خوشبختانه جنگ نظامی نداریم، اگر یک وقتی جنگ نظامی هم پیش بیاید. باز پیش‌قراول‌هایش جوان‌هایند. امروز جنگ نرم مطرح است. نه امروز، ۳۰ سال است مطرح است. در جنگ نرم، آن چیزی که باید موردتوجه باشد، این است: در جنگ نرم و جنگ روانی – که جنگ روانی یکی از بخش‌های جنگ نرم است- هدف دشمن این است که محاسبات طرف مقابل را عوض کند. در جنگ نرم، هدف آن چیزی است که در دل ست، در ذهن است، در مغز است: یعنی اراده‌ی انسان‌ها. دشمن می‌خواهد اراده‌ها را عوض کند.
دشمن به اهمیت و جایگاه محرم در تشیع و ایران کاملاً آگاه و بیناست. خصوصاً که در سال ۸۸ به چشم دید که توهین به شعائر حسینی چه عاقبتی برای نیروهای گماشته و خودفروخته‌اش دارد. انقلاب اسلامی نیز در محرم جان تازه‌ای گرفت تا اینکه در ۲۲ بهمن‌ماه به پیروزی رسید. ایام محرم بی‌شک همیشه نقطه‌ی عطفی در بحث دشمن‌شناسی و عقب راندن دشمن در جمهوری اسلامی ایران و دنیای تشیع بوده است.  این سال‌ها نیز پیاده‌روی اربعین خار دیگری در چشم جهان استکبار است. لذا حتمی است که آنان بیکار ننشسته‌اند و دنبال به انحراف کشیدن و خالی کردن مجالس از شعور و به‌نوعی ایجاد هیئت سکولار هستند.
برای مثال در حوزه شبکه‌های اجتماعی و شبکه معروف تلگرام؛ ما شاهد آن بودیم که این برنامه در روز عرفه که بازهم به برکت دعای عالی و سرشار از مضامین امام  حسین (علیه‌السلام) روز تحول و خیر برای همه و اسلام و تشیع گشته است؛ به‌روزرسانی شد و به آن قابلیت کانال اضافه شد و بدیهی بود که چون با برنامه‌ریزی قبلی و هدفمند انجام‌گرفته بود. در ابتدا شاهد حضور چشمگیر کانال‌های غیراخلاقی و مستهجن بودیم که آثار نامطلوب آن بر روی روح و روان واضح است. باگذشت زمان کانال‌های غیراخلاقی همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهند و در آستانه محرم رشد بیشتری داشته‌اند و همچنین کانال‌های دیگر هم که اغلب مدیران آن نامشخص است در قالب مطالب خود، چه با تبلیغ این کانال‌ها چه بعضاً با فرستادن مطالب شبهه‌ای و نامربوط به اهداف شوم خود می‌رسند.
از دیگر کارهای شبکه‌های موبایلی می‌توان به بروز رسانی  بازی کلش در محرم اشاره کرد که سبب می‌شود که جوانان و نوجوانان برای دیدن قابلیت‌های جدید آن و ... کمتر به عزاداری و تفکر در رابطه با عاشورا بپردازند.
محرم خود بهترین راه مبارزه با جنگ نرم است. دستگاه‌های مربوط باید تلاش کنند تا این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و راه را برای تأثیرپذیری همه از محرم هموارتر کنند.
دشمن‌شناسی باید از مهم‌ترین اهداف مراسم‌های ماه محرم باشد چراکه مخالفت دشمنان اسلام با اقامه این مجالس و تلاش آنها در جهت به تعطیلی کشاندن آن، حتی اقدام آنان بر انهدام قبر امام حسین علیه‌السلام و مانع‌شدن از زیارت قبر آن حضرت، خود شاهد دیگری است که حکومت‌ها تا چه اندازه از این نیروی عظیم وحشت داشته و دارند. مجالس حسینی در طول تاریخ پناهگاه خوبی برای جوامعی که تحت ستم قرارگرفته بودند، محسوب می‌شد. امروزه وحشتی که در دل دشمنان دین از برپایی این مجالس افتاده است بر کسی پوشیده نیست، تا جایی که گاه با واردکردن اتهامات ناروا بر شیعیان از طریق وابستگان داخلی خویش و گاه با برانگیختن دیکتاتورهای دست‌نشانده خویش، امثال رضاخان، و گاه با بی‌محتوا ساختن چنین مجالسی، برای ریشه‌کن کردن شعائر حسینی تلاش کرده و می‌کنند.
با نگاهی گذرا به تاریخ اسلام بعد از حادثه کربلا می‌بینیم این مجالس و پیام‌های عاشورایی تا چه اندازه سرمشق قیام‌های مجاهدان راه خداوند در مقابل گردنکشان و طاغوتیان بوده است. مجالس حسینی در طول تاریخ پناهگاه خوبی برای جوامعی که تحت ستم قرارگرفته بودند، محسوب می‌شد، نه‌تنها در انقلاب اسلامی ایران، مردم حداکثر بهره‌برداری را از مجالس حسینی کرده و با شور و هیجان این مجالس، پاسخ دندان‌شکنی به نیروهای اهریمنی دادند، بلکه در استقلال عراق و پاکستان و... نیز همین مسئله مطرح بود. در کلام معروفی از گاندی، رهبر استقلال هندوستان، می‌خوانیم: من زندگی امام حسین آن شهید بزرگ اسلام را به‌دقت خوانده‌ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن‌شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند.

-----------------
منبع: پایگاه روضه نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۳